<$BlogRSDUrl$>

Saturday, July 21, 2007

Deathly Hollows (spoiler-free)

Ik heb 'm uit! :)

Ik zal hier overigens geen duidelijke spoilers inzetten, dus als je Deathly Hollows nog niet uit hebt kun je gewoon doorlezen. Later -wanneer ik er wat langer over heb kunnen nadenken- volgt wellicht nog een post mét spoilers. Even wat losse dingen die me nu - 15 minuten nadat ik het boek uitgelezen heb - te binnen schieten.

1. Ik had al die tijd dus gelijk, want het is zowel wat Harry, Dumbledore als Snape betreft uitgekomen zoals ik het gedacht had. Niet dat ik dat nu allemaal even leuk vind, maar ik had het wel al van te voren goed waar JK met het verhaal en de karakters heen zou gaan.

2. Yay voor Neville! Hij is er met elk boek alleen maar leuker op geworden. My hero! ;)

3. En tóch is dit boek me wat tegengevallen. Misschien omdat er nog te veel losse eindjes aan elkaar moesten worden geknoopt. Ik weet het niet precies... Ik vond het middenstuk op een gegeven moment ook erg langdradig worden.

4. Yay voor die ene ship die in het eerste hoofdstuk al duidelijk werd. Blegh voor die andere ship die ik nooit heb zien zitten.

5. Fijn dat we nu eindelijk weten hoe alles in elkaar steekt en hoe het allemaal afloopt, maar sommige stukken moet ik daarvoor toch echt nog een keer heel aandachtig lezen.

6. Het lijkt me zeer interessant om te zien hoe bepaalde fanfics zich nu gaan ontwikkelen. Ik denk dat veel mensen dit boek lekker gaan negeren. *sneers*

7. Ik snap nu veel beter waarom JK toestemming heeft gegeven voor bepaalde veranderingen in de films. Maar die hints had ik eigenlijk al wel begrepen.

8. En dan later deze week het boek nog maar 's op m'n gemak doorlezen zodat ik alle details meekrijg.

9. Ik dacht dat JK had gezegd dat er 2 of 3 mensen dood gingen, maar ze vielen bij bosjes!

10. Nog veel leesplezier als je 'm nog niet uit hebt of nog moet gaan lezen!

3 Comments:

Blogger Nefke said...

Kan het zijn dat jij je/men zich er zoveel op verheugt had, dat hij daarom misschien ietwat is tegengevallen? Anyways, veel leesplezier met het aandachtig herlezen van sommige delen! Ik doe dat ook vaak met boeken, dan haal je er stiekem vaak nog veel meer uit dan de eerste keer dat je ´t leest!
x
Nefke

23/7/07 09:54  
Blogger Juhani said...

Ik ben het compleet met je eens wat betreft 1, 2, 3, 5, 7 en 9, om het maar even spoiler-loos te beantwoorden ;-)
Qua 4 weet ik niet welke ships je precies bedoelt.
Wat vond je als Snape-fangirl van Snape, en dan dus vooral dat ene hoofdstuk?

23/7/07 17:44  
Blogger Blaidd Drwg said...

Aargh! Nu kom ik toch bijna in de verleiding je spoilerpost te gaan lezen, want van deze begrijp ik niet zoveel... Maarja, ik heb ook alleen de eerste twee boeken gelezen. En de films gezien. Ik heb dus huiswerk :P

23/7/07 20:00  

Post a Comment

<< Home