<$BlogRSDUrl$>

Sunday, July 01, 2007

Funda.nl

Ik wilde jullie eigenlijk gaan vertellen dat er in mijn flatgebouw 3 appartementen te koop staan -waarvan 2 in mijn gang- en het mij wel een leuk idee leek dat iemand van jullie in hetzelfde gebouw zou komen te wonen als ik -laat staan op dezelfde gang!-, maar daar ben ik dus alweer te laat mee, want.... Funda.nl geeft vanmorgen aan dat ze alledrie verkocht zijn onder voorbehoud!

Het gaat hier de laatste tijd ontzettend rap met nieuwe kopers die erin komen nadat de laatste huurders eruit zijn gegaan. En dat is alleen maar goed, want dan zijn we dadelijk met de kopers tenminste in het voordeel met stemmen over allerlei zaken. Hoe meer kopers ipv huurders, hoe beter! De belangen van kopers zijn toch op veel gebieden net wat anders dan die van huurders. Wij hebben namelijk wat aan waardevermeerdering van ons appartement en het hele gebouw, maar huurders niet. En dus willen zij bepaalde kosten niet maken, terwijl wij dat wél willen, zoals bijvoorbeeld het vernieuwen van de kozijnen van enkel glas naar dubbel glas. Lastig dus, zolang er zowel kopers als huurders in hetzelfde gebouw ziten.

Als ik overigens zie hoeveel er voor die laatste paar appartementen gevraagd werd heb ik alweer een kleine winst gemaakt op mijn appartement mocht ik deze in de toekomst willen verkopen. Hét grootste voordeel van kopen boven huren.

Blijkbaar zijn de appartementen hier best wel gewild -vooral voor alleenstaande starters- , maar het is dan ook vrij lastig om in het centrum van Eindhoven iets fatsoenlijks te vinden in ongeveer dezelfde prijsklasse en dezelfde grootte. Ik ben in ieder geval nog altijd erg happy dat ik 6 maanden geleden hier ben komen wonen. Ik heb het hier gewoon ontzettend naar m'n zin! :)

2 Comments:

Blogger Nefke said...

Toch goed dat je 6 maanden na dato nog altijd happy bent met je aankoop!... dat is met een huisje/appartementje toch net iets belangrijker dan met een nieuw paar laarzen (ook al ben ik daar 6 maanden na aankoop ook nog altijd blij mee :P).

x
Nefke

2/7/07 09:50  
Blogger Cheeky Monkey said...

Hopelijk zijn je nieuwe mede-bewoners een beetje leuk! En inderdaad fijn dat de kopers langzaamaan de overhand krijgen ^__^

3/7/07 10:39  

Post a Comment

<< Home