<$BlogRSDUrl$>

Tuesday, August 21, 2007

Milamber = dierenvriend

Om een lang verhaal over te slaan en maar meteen tot de conclusie te komen: één week vakantie is echt veel te kort! Daarom heb ik zojuist even besloten dat ik over 4 weken niet één, maar twee weken vakantie pak. Nu m'n baas nog even zien over te halen dat ik een week extra kan opnemen...

Ook al was het kort, ik heb het wel enorm naar m'n zin gehad. Een paar leuke dagtripjes gemaakt [Dierenrijk Europa: onwijs cool om direct aan de andere kant van het glas een met z'n ogen open half slapende vos te zien, een dassenfamilie die zo door elkaar heen ligt te slapen dat je niet eens kunt zien hoeveel het er zijn, drie jonge wilde katjes die heerlijk liggen te doezelen bij hun mama en bevers die met z'n allen hun burcht aan het versterken zijn. Ik draaf een beetje door, maar het is zó cool! en Papegaaiencentrum Veldhoven: Ik had eigenlijk eerder niet door hoe sociaal papegaaien zijn, maar als je hier eenmaal een keer geweest bent krijg je een speciaal plekje in je hart voor die beesten. Ze willen allemaal aandacht en geaaid worden en je mag ze nog eens voeren ook! Hier ga ik zeker nog vaak terug! En hoewel het een papegaaiencentrum heet en ze dus heeeeel veel papegaaien hebben, hebben ze ook veel andere vogels en andere dieren.], eindelijk weer met het volledige vriendinnen-viertal afgesproken (we konden zowaar allemaal tegelijk!), veel gelezen en heerlijk niets gedaan.

Ik kon er gistermorgen dan ook weer fris tegenaan op m'n werk. Die frisheid is er na twee dagen overigens inmiddels ook al wel weer af...

*heeft ontzettend veel zin om komende zaterdag samen met Karolina naar de Love Parade in Essen, Duitsland te gaan!*


8 Comments:

Blogger Blaidd Drwg said...

Dat papegaaiencentrum, is dat net zoiets als Animali dan? Als Eindhovenaar ken je dat vast wel :)
Klinkt leuk iig.
Hopelijk wil je baas meewerken aan een langere vakatie
*duimt*

22/8/07 09:20  
Blogger Milamber said...

Animali zegt mij werkelijk helemaal niets! Ik weet dus ook niet of het vergelijkbaar is, omdat ik er nooit geweest ben. Ik heb even op Wikipedia gekeken en daar stond dat het inmiddels gesloten zou zijn. Ik krijg de indruk dat het niet te vergelijken is, omdat het Papegaaiencentrum onwijs groot is. Eigenlijk net als een gewone dierentuin, maar dan met opgevangen dieren.

Trouwens, ik woon dan inmiddels bijna 8 maanden in Eindhoven, maar ik voel me toch echt (nog) geen Eindhovenaar. Ik weet ook niet of dat gevoel ooit zal gaan komen...

22/8/07 10:56  
Blogger Blaidd Drwg said...

Ja, Animali is idd al best lang dicht. Het was ook niet zo heel groot en op het einde best verloederd. Maar ik dacht dat je het misschien kende; Bladel is niet zo ver van Eindhoven ;)

Maar voel je je niet echt thuis in EH dan?

22/8/07 11:16  
Blogger Milamber said...

Bladel is idd niet ver van Eindhoven, maar ik had er toch nog nooit van gehoord. Het is niet dat ik me niet thuisvoel in Eindhoven, maar ik voel me nog niet een échte Eindhovenaar. Dat gevoel zal nog wel komen naarmate ik er langer woon.

22/8/07 12:27  
Blogger Nefke said...

die beestjes zijn zeker cool!

22/8/07 14:39  
Blogger Cheeky Monkey said...

@ Milamber: Ah, dat is een slechte voorbode voor mij! Ik ga over een paar weekjes ook lekker een week niet werken, maar dat is dus niet genoeg voor ons loonslaven :P Ik heb zelf nog twee weken meer aan vrije dagen over dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn ^___^

En in Veldhoven? Daar ga ik dan zeker ook eens heen! Is het gewoon publiek toegankelijk?

23/8/07 15:07  
Blogger Milamber said...

@Mara: Het is gewoon voor iedereen open. De entree is 10 euro p.p., maar het is absoluut de moeite waard want je bent uren zoet! Je kunt overigens alle informatie op de website vinden. Het park ligt trouwens in de gemeente Veldhoven, maar helemaal achteraf in het dorpje Zandoers. Ik zou dus van te voren absoluut even een routeplanner raadplegen!

24/8/07 11:34  
Anonymous Anonymous said...

Tsja, dieren hè <3

25/8/07 10:48  

Post a Comment

<< Home